«کارآفرینی هنری» در بازار کتاب
کتاب «کارآفرینی هنری»، نوشته میکائیل شردین و آیووزاندر با ترجمه محسن مطیعی و صبا خانقایی منتشر شد.
به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد دانشگاهی تهران، این کتاب در ۲۹۵ صفحه و قطع وزیری با قیمت ۷۵ هزار تومان در انتشارات سازمان جهاد دانشگاهی تهران منتشر شده است.
در مقدمه کتاب میخوانیم: خلق اثر هنری از بسیاری جهات، ماهیت فعالیت کارآفرینی را به تصویر میکشد. خلق اثر هنری، فرآیندی خلاقانه و اصیل است که از دریافت ایدههای کاملاً ذهنی هنرمند، نشأت میگیرد. امکان تحقق و دستیابی به اثر نهایی این فرآیند به عرصه هنر تحت تأثیر عدم اطمینان محض است. فرآیند تبدیل ایدههای ذهنی به آثار هنری ملموس و متقاعد کردن بازدیدکنندگان مشکلپسند نسبت به زیباییشناسی یا دیگر کیفیتهای مورد نظر آنها اغلب دشوار است.
این امر از منظر هنرمند میتواند فرآیندی همراه با شک و تردید، ناامیدی و سرخوردگی باشد که نیازمند پشتکار خارقالعاده برای رسیدن به محصول نهایی است. این فرآیند همچنین توسعه فکری و عملی ایده هنری را در بر میگیرد که در برخی موارد نیازمند حل مشکلات فنی که تاکنون ناشناخته ماندهاند، بهعلاوه تعامل با ناظران بیرونی برای «عرضه» ایده نوآورانه و در دسترس قرار دادن آن برای گروه هدف است. در نهایت ایدههای هنری تا حدی از این قابلیت برخوردارند که برداشتهای مرتبط با هنر و آن چیزی را کاملاً تغییر دهند که از نظر گفتمان هنری محکم، مشروع و بدیهی در نظر گرفته شده است.
هنرمندان معاصر ممکن است که حتی بهعنوان کارآفرین شناخته شده و تحسین شوند. هر چند در شرایط امروز بودن هنرمند به وضوح خواستار یک رویکرد ذهنی است. برخی تشابهات جالب بین ساختار و درک هنرمند و کارآفرینی وجود دارد که با دریافت ایده از این شخصیتها مخالف است و این شباهتها در فصلی از کتاب بررسی شده است.
در بخشی از این کتاب آمده است: خلاقیت بهعنوان یک عامل کلیدی موفقیتآمیز در فعالیتهای نوپا شناخته میشود و نقش مهمی در نظریه تأثیرگذار رشد اقتصادی درونزا مربوط به سوابق انجمنهای دورهای بازی میکند. در نتیجه، نظریههایی با تمرکز بر اهمیت روح خلاق برای مدیریت و کارآفرینی وارد جریان اصلی شدند.
نظر شما :